پژوهشسرای درسی فقیهی

پژوهشسرای درسی مرکز ارائه درس پژوهی مقطع ابتدایی , طرح درس روزانه پایه اول تا نهم , پاورپوینت آماده, مقالات پژوهشی , پروژه دانشجویی , اقدام پژوهی معلمان , طرح جابر و کرامت, پروپوزال آماده, مقاله بیس پایان نامه و نمونه سوالات

اقدام پژوهی رایگان doc

اقدام پژوهی رایگان doc

پژوهش سرای معلمان و فرهنگیان زیر مجموعه بانک فایل معلمان بوده و بصورت تخصصی در زمینه تهیه و تدوین نمونه هاق مقاله اقدام پژوهی رایگان doc ابتدایی , راهنمایی , دبیران , مدیثران , معاونان , مربیان پرورشی , هنر آموزان و.. فعالیت میکند .

در مورد روشهای تدریس ،چون من از روشهای فعال استفاده می کنم و تمام واحدهای کتاب را به صورت تصاویر جذاب استفاده کردم،و دانش آموزان به صورت گروهی و شرکت در پرسش و پاسخ و بحثهای گروهی فعال هستند به نظرم مشکل خاصی در این مورد نباشد که ( م د) نیز این مطلب را تایید کرد.

شروع نگارش

۱-قبل از شروع اقدام پژوهی رایگان doc به چه نکاتی می پردازد؟آیا در ذهن خود سئوال طرح می کند؟به مرور نکات گذشته می پردازد؟  به مرور نکات گذشته می پردازم.

۲-قبل از شروع مطالعه،تخمین صحیحی نسبت به زمان مطالعه خود دارد؟ خیر

۳-حس و حال او نسبت به شروع مطالعه چگونه است؟ خیلی مشتاق و علاقه مند نیستم.

۴-آیا توجه او به زمان های شروع مطالعه،دقیق است؟در لحظه شروع می کند یا در ساعت های مشخص؟

خیر ، ساعت مشخصی ندارد.

۵-طبق برنامه قبلی درس می خواند؟با درس خاصی که علاقه دارد شروع می کند؟  خیر، با درس خاصی که علاقه دارم شروع می کنم.

۶-روشهای تند خوانی را می داند؟با چشم مطالعه می کند؟ خیر ، زمزمه می کنم.

۷-معیاری برای میزان سرعت خواندن مطالعه خود دارد؟ خیر

اقدام پژوهی اقدام پژوهی رایگان doc موضوع افزایش سرعت یادگیری دانش آموز

اقدام پژوهی یادگیری پیرامون مقوله افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵صفحه

نمونه آماده اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی که به مبحث یادگیری پیرامون مقوله افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی میپردازد سرفصل های زیر مورد بحث قرار گرفته اند که بصورت نمونه در اینجا آورده شده است.

مطالبی که در اقدام پژوهی یادگیری موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله سرعت یادگیری

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله سرعت یادگیری

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله سرعت یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  سرعت یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله سرعت یادگیری

مفاهیم پژوهش و تهیه فایل های پژوهشی توسط معلمان

اقدام پژوهی یکی از روش های تحقیق به شمار می آید و به شکل نظام مند ، کارآمد و سازنده می باشد . با توجه به اینکه اتفاق نظر بر سر مفاهیم مربوط به اقدام پژوهی وجود ندارد یکی از بحث برانگیزترین روش های تحقیق در علوم اجتماعی می باشد . اقدام پژوهی از طرفی روش خاص خود را دارد و از طرف دیگر به پژوهشگر اجازه می دهد براساس تفکر خلاقانه ، تجربه و دانش خود به راه حل و نتایج جدید دست یابد .اقدام پژوهی در مباحث اجتماعی ، تربیتی ، روانشناختی و مخصوصاً مسائل مربوط به آموزش و پرورش و مدارس از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است . بی تردید مطالعه منابع مربوط به اقدام پژوهی به پژوهشگران کمک می کند تا در انجام تحقیقات و پژوهش های خود تخصص و مهارت لازم را کسب نمایند .در زمینه اقدام پژوهی منابع متعددی به نگارش درآمده است . اما براساس تجربه می توان گفت معلمان و دانشجویان در مسیر اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی به منبعی آسان و در عین حال جامع و علمی تحت عنوان «اقدام پژوهی » نیاز دارند .

 معلمان پس از فراگیری مفاهیم

  • علاوه بر پرداختن به مباحث نظری به طور آسان و صریح مراحل علمی و کاربردی را در کلاس اجرا می کنند.- گام های پژوهش با ذکر موارد و مثال های مرتبط معرفی شده است .
  • از منابع علمی معتبر و تجربیات دیگر پژوهشگران استفاده می نمایند.
  • بخش های مربوط به ( متغیر ، فرضیات ، جامعه آماری ، نمونه گیری ، جمع آوری اطلاعات ، و بخش تجزیه و تحلیل در ابعاد آماری ) را در اقدام پژوهی به صورت عملی اجرا می کنند.

پژوهش عصر کنونی

در سال های اخیر انقلابی عظیم در عرصه تحقیق و پژوهش رخ داده است . شناخت و کاربرد روش های تحقیق پیشرفت بیشتر در این امر را سرعت بخشیده و راه حل های مناسب پیش روی بشریت قرار داده است .مهمترین عامل تسریع این پیشرفت ، ابداع و به کار بردن روش های علمی تحقیق بوده است .از جمله این شیوه ها می توان به شیوه اقدام پژوهی ( پژوهش در عمل ) اشاره نمود .

این تحول عظیم در امر پژوهش حاصل پژوهش های صاحب نظرانی است که با استفاده از اصول علمی ، پژوهش های ارزشمندی را انجام داده اند و به گردآوری منابع مرتبط با این عنوان پرداخته اند .

به طور کل اهداف مطالعه و آموزش اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی شامل موارد زیر مشود :

۱-فراگیری روش بیان و پیگیری مسائل و مشکلات که در محیط پیرامون با آن مواجه هستیم .

۲-کسب مهارت لازم جهت اجرای پروژه های اقدام پژوهی

۳-کسب مهارت لازم در ارائه گزارش اقدام پژوهی.

اقدام پژوهی چه اهدافی را دنبال می کند؟

اقدام پژوهی روش منظم و دقیق برای طرح سوال و جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنهاست که منجر به تولید دانش جدید و ارائه راه حل برای مشکلات با استفاده از مراحل و روش علمی می شود .

می توان گفت اقدام پژوهی عبارت است از :

رسیدگی ، پژوهش ، مطالعه حقیقت و واقعیت ؛نقاشی ساختمان کاغذ دیواری کاشت مو عمل بینی تشریفات مجالس درب اتوماتیک 

*تجسس و جستجوی مجدد ؛

*شیوه فکر کردن برای پاسخ به چرایی و چگونگی ؛

*شیوه هدفمند و سیستماتیک اطلاعات مشاهده شده برای یافتن پاسخ یا راه حل مناسب ؛

* شیوه ای جهت توسعه و آزمایش نظریه های جدید .

فرایند اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی به منظور توصیف ، توضیح ، کشف روابط و کنترل پدیده ها انجام می شود .

هدف اولیه شامل روشن کردن مسأله خاصی است که با آن روبه رو شده است و هدف نهایی دستیابی به معلوم کلی و پاسخ به یک سوال یا ارائه راه حل یک مسأله ، رد یا قبول فرضیه و یا گسترش علم می باشد .

ویژگی ها و قواعد

ویژگی های اقدام پژوهی عبارتند از : نظم و کنترل ، نوآوری ، عینیت ، تعمیم پذیری ، صبر ، جرأت ، دقت ، تخصص ، قاعده تجاهل و رعایت اصل بی طرفی .جک

۱-نظم و کنترل : اقدام پژوهی یک روش منظم است و محقق از گام های متوالی پیروی می کند که به دنبال هم انجام شده و موجب رسیدن به هدف می شود .

۲-نوآوری و توسعه ای بودن : در اقدام پژوهی باید بر مسائلی تأکید شود که تکراری نباشد و از زاویه ای جدید به مسأله نگریسته شود و انجام آن منجر به توسعه دانش بشر گردد .

۳- عینیت ، واقعی بودن : اقدام پژوهی با پدیده های قابل سنجش و اندازه گیری سرو کار دارد و شواهد باید به روش عینی جمع آوری شود .

۴- تعمیم پذیری : اقدام پژوهی باید توانایی تعمیم ( عمومیت بخشیدن ) نتایج از مشاهدات محدود به کل را داشته باشد .

۵- صب : اقدام پژوهی فعالیتی منظم است که باید با صرف زمان کافی انجام شود و با حوصله تک تک مراحل پیگیری و انجام شود .

۶- جرئت : در مواردی ، اجرای یک اقدام پژوهی نیاز به جرأت و شهامت دارد ، زیرا همیشه نتایج حاصل از اقدام پژوهی مورد قبول همگان نیست و مخالفت هایی را به وجود می آورد .

۷- دقت : دقت در انجام اقدام پژوهی موجب می شود که در صورت ایجاد شرایط یکسان قبلی بتوان اقدام پژوهی مشابه انجام داد و نتایج  را از جوانب مختلف مورد مقایسه قرار داد .

۸- تخصص : اقدام پژوهی باید از روش های متنوع و گسترده آگاهی داشته باشد و با تسلط بر آنها و استفاده از مهارت خود ، اقدام پژوهی را انجام دهد .

۹- قاعده تجاهل : اقدام پژوه باید ابتدا ذهن خود را از موضوع مورد نظر خالی فرض کند و پیرامون موضوع ، خود را به نادانی بزند ، سپس به پژوهش و تحقیق بپردازد و از هرگونه قضاوت و پیش داوری عجولانه بپرهیزد .

۱۰- رعایت اصل بی طرفی : هر اقدام پژوه دارای علایق ، نظرات ، آرزوها ، باورها و … خاص خود است . به برخی علاقه مند و نسبت به برخی دیگر بی علاقه و حتی مخالف است . هیچ یک از این موارد در فرِند و ماهیت اقدام پژوهی نباید تأثیر بگذارد .

 اقدام پژوهی اقدام پژوهی رایگان doc در مقطع ابتدایی

اینکه اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی در درس ریاضی خیلی اهمیت دارد تقریبا بر کسی پوشیده نیست . تنوع روش‌های تدریس و نوع فعالیت‌های متناسب با هدف هر درس، در ایجاد علاقه­ مندی دانش آموزان به انجام فعالیت­های ریاضی تأثیر بسزایی دارد. همان طور­که در اجرای راه کارها اشاره شد، هریک از پژوهشگران، راه کارهایی را جهت رسیدن به هدف مورد نظر اجرا کرده بودند و به نتایج مطلوبی دست یافته بودند. هم چون  این نمونه اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی توسط آقایی(۱۳۸۸) در پژوهش خود به این نتیجه رسیده بود که توجه به تفاوت‌های فردی و استفاده از تمامی امکانات موجود، در حل مشکلات دانش­آموزان مؤثر می­باشد، من نیز پس از اجرای طرح، به این نتیجه دست یافتم که برای ارائه­ی تکالیف و فعالیت‌های عملکردی به دانش‌آموزان، علاوه بر توجه به تفاوت‌های فردی، در نظر گرفتن نیازها و علایق آنان نیز، تأثیر زیادی در علاقه­مند نمودن فراگیران به درس ریاضی و انجام فعالیت­های آن دارد. هم چنین به این نتیجه دست یافتم که تقویت حافظه دیداری و شنیداری، و پرورش دقت و توجه دانش آموزان، در قالب بازی های هدفدار، تأثیر بسزایی در افزایش علاقه مندی آنان به انجام فعالیت های عملکردی درس ریاضی دارد.

مشاهده , انتخاب و دانلود

در واقع به جای اندیشه های سازمان یافته و مربوط افکار مزاحم و نامربوط ناشی از نگرانی ها و اضطراب ها ، بخش مهمی از ظرفیت عقلانی و توانایی پردازش اطلاعات را تحت تأثیر قرار می دهند وموجبات نقصان بازدهی و ضعف عملکرد علمی را فراهم می آورند. در بررسی ارتباط بین سبک های شناختی و اضطراب هر چند کار چندانی انجام نشده است ، ولی هادفیلد ، در مقوله اقدام پژوهی معلم ابتدایی معتقد است که اضطراب بالاتر در میان افراد میدان وابسته ، بیشتر اتفاق می افتد تا در میان گروه هایی با سبک شناختی میدان ناوابسته . در عین حال مطالعات زیادی لازم است تا بررسی شود که چگونه اضطراب ریاضی با سبک های شناختی افراد و نیز فرایند های پردازش اطلاعات علمی و استفاده از ظرفیت های عقلانی آنان در تعامل قرار می گیرد.

عواملی که معلم ابتدایی در اقدام پژوهی رعایت کند؟

معلم ابتدایی در روند تدوین اقدام پژوهی باید چه عواملی را در نظر بگیرد؟

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله سرعت یادگیری

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله سرعت یادگیری

کسب نتایج  پیرامون مقوله سرعت یادگیری

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله سرعت یادگیری

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله سرعت یادگیری

۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.

۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علي‌اكبر جعفري ـ علي‌اضغر دانش‌فر.

۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.

۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.

۵ـ مقاله نقدي بر روش‌هاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۷ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.

۸ـ مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، مشهد.

۹ـ رحماني، مهدي، اهداف آموزش رياضي چيست؟

۱۰ـ تبريزي، غلارضا، ناتواني در يادگيري رياضي دانش‌آموزان

۱۱ـ قديري، هراتي، آزمايشگاه رياضي.

برای دانلود اقدام پژوهی بدخطی دانش آموزان برای معلم مدارس دوره ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

21 Apr 2019

سایت فرهنگیان

سایت تخصصی پژوهش سرای دانش آموزی و درسی بعد از سالها فعالیت  با سبک و سیاق جدید شروع به فعالیت کرده و سرفصل ها و اهداف جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

مهمترین اهداف و زمینه فعالیت سایت پژوهشسرای درسی دکتر فقیهی در این مرحله تهیه و تدوین فایل های تخصصی ویژه فرهنگیان خواهد بود تا از این طریق بتوانیم به همکاران فرهنگی عزیز از سراسر کشور کمک کنیم تا علاوه بر راحتی و صرف زمان کمتر بتوانند با کیفیت بالاتری به شغل شریف معلمی ادامه بپردازند.

درس پژوهی سرگذشت دانه

درس پژوهی بازیافت

درس پژوهی بی مهره ها

درس پژوهی با موضوع تقارن

درس پژوهی تقارن

درس پژوهی تقارن مرکزی

درس پژوهی شگفتی های برگ

درس پژوهی لایه های زمین

درس پژوهی مساحت لوزی

درس پژوهی مساحت لوزی پنجم

درس پژوهی پایه چهارم

درس پژوهی املا

درس پژوهی انشا

درس پژوهی اهرم ها

درس پژوهی ادبیات

درس پژوهی تساوی کسرها

درس پژوهی تقسیم فرایندی

درس پژوهی تقسیم کسر پنجم

درس پژوهی تبدیل واحد ها

درس پژوهی تناسب

درس پژوهی نیرو

درس پژوهی نشانه ای

درس پژوهی مساحت دایره

درس پژوهی محیط دایره

درس پژوهی مطالعات ششم

درس پژوهی مقایسه کسرها

مدرسه خرگوش ها

درس پژوهی مطالعات چهارم

سوالات دوره ضمن خدمت مدیریت بحران

سوالات استخدامی آموزش و پرورش

نمونه سوالات آینده پژوهی

تماس با ما و دریافت سوالات

نمونه سوال ضمن خدمت فرهنگیان

سوالات ضمن خدمت

کارنمای فرهنگیان

links

خبر نامه